dinsdag 5 mei 2009

DDC #17 I Can See Clearly Now

De nieuwe challenge bij Double Dutch is om een doorzichtige kaart te maken.
En daar ik de #15de challenge gewonnen had en ik heel even een Gast DT ben kan ik het kaartje laten zien wat ik te inspiratie heb gemaakt.

Den nya utmaningen hos Double Dutch är denna gång att skapa ett genomskinligt kort.
Min vinst vid utmaning #15 var ju ett gäst DT så här kommer mitt kort som jag gjorde. Hoppas att det är en liten inspiration.

The new challenge att Double Dutch is to make a clear card.
I became a geust DT because I won the challenge #15 so here comes my geust DT card. Hope I can give you a little inspiration.

Heb nog een paar dewdrop op de kaart geplakt, want deze zijn natuurlijk ook doorzichtig

Har använd även dewdrops, dom är ju helt klart genomskinliga

Used some dewdrop, because they are also clear.Ik heb een bloem uit hetzelfde transparante materiaal geponst en voorzien van glitter

Har stansat ut en blomma ur samma genomskynliga material och lagt på lite glitter

I cut out one flower in clear and put some glitter on it
Nu kun je beter zien dat ik een geheel doorzichtige kaart heb gemaakt
Nu kan man se tydligare att jag har gjort en genomskinligt kort
Now you can see it better that I made a See Clearly card
Have a nice day
Hugs Sinikka

8 opmerkingen:

  1. Hallo Sinikka, das ist eine tolle Karte! Ich hätte gar nicht auf den ersten Blick erkannt, dass die Vorderseite transparent ist! Wunderschön!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er al jummie uit hoor!
    Liefs, Marlene x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi, Sinikka, een leuk idee, ik vind je bloem prachtig geworden!
    groetjes, Alina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Å så mycket fint du har gjort!! Jag har suttit och kikat igenom det jag har missat nu ;P Äääntligen har jag tid att sätta mig ner och andas ut. Och då naturligtvis framför datorn ;P

    Ha en härlig dag vännen!

    Kram!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous card Sinikka, love the flowers so pretty. Hugs Nikki x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej min vän!

    Vad grejer du gjort sen jag hälsade på sist! Dina kort är så vackra allihop och jag gillar det genomskinliga massor. Vilken kul idé!

    Och ett JÄTTEGRATTIS till att du vann med tepåsen! Den var superfin så det var ju inte så konstigt.

    Kramar!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks a lot that you leave a comment.
I appreciate it immensely
Hugs Sinikka